3 mars

Tänkte bara meddela om hur mina dagar ser ut i veckorna nu när jag börjat jobba igen...

Kl.04.00
Då ringer min väckarklocka.

Kl.04.45
Jag går till bussen som tar mig till tågstation

Kl.05.45
Då ska mitt tåg gå mot Morgongåva.
(Alltså 45min väntetid på station)

Kl.06.30
Framme i Morgongåva och går därifrån till jobbet.

Kl.06.45
Stämplar in och börjar jobba.

Kl.16.00
Stämplar ut och åker bil till Sala.

Kl.17.10
Mitt tåg tar mig till Västerås
(Väntetid på sala station 40min)

Kl.17.43
Tar bussen från västerås central som sedan tar mig hem till Gideonsberg och går hem sista biten.


Jag är alltså borta mellan kl. 04.45-18.00, alltså TRETTON TIMMAR OCH EN KVART!
Och det är bara om allt går som det ska vilket det INTE gjort denna vecka... Tågen har varit ersatta med buss, alltså har jag kommit 45min försent till jobbet. Vissa tåg är helt inställda.. + att jag redan får vänta.
Så denna vecka har jag inte kommit hem förren kl.19.00.
Jag är trött, ont i huvudet, träningsvärk, ont i fötterna och hungrig. Innan jag är hemma så är jag också helt dyngsur om fötterna för all jävla snö, fryser nästan ihjäl och är på världens SÄMSTA humör. Frågan är alltså, Hur länge kommer jag att orka?

Jag vet att det finns många fler än jag som pendlar, men allt blir ju bara värre för vissa när dom redan har väntetid mellan tåg o buss och sen är det först försenat och sen inställt.

Det värsta är, jag hinner nästan aldrig träffa min familj i veckorna :(
Lagom till jag kommer hem så ska ju Liam sova nästan, och själv måste jag lägga mig kl.21 för att orka nästa dag.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Det är tufft det där..

Du får glädjas åt att du har ett jobb åtminstone och kommer få en ganska vettig ekonomi igen! Du har möjligtvis inte en kväll över i helgen för att mysa lite? kanske dricka nått glas vin hihi..

Förstår dock om du vill kramas med familjen! :)

2010-03-04 @ 15:11:07
URL: http://camillaannerberg.blogg.se/
Postat av: Tezzy

Usch vad jobbigt gumman du skulle ha ett jobb här i stan istället.Jobbigt och pendla sen när tåg alltid ska krångla.saknar er love u <333

2010-03-04 @ 21:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0